Isnin, 27 Ogos 2012

Setiap kesabaran itu ada ganjarannya..

Assalamualaikum w.b.t

Pernah tak satu masa kita merasa kan diri kita nie perlu/patut  dibebaskan dalam sesuatu masalah dan kita x nak melaluinya. Seringkali apabila seseorang itu mengadu pada aku ttg masalahnya, aku slalu katakan  padanya “setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya” dan”setiap dugaan yg diberi olehNya kerana kemampuan seseorang itu”… tapi berkata2 itu sgtlah mudah.. yg menghadapinya la susah.. sekarang baru aku merasainya apabila ditimpa dugaan aku igt kembali kedua kata2 itu.. mmg mudah mendengarnya. Tapi sukar menerimanya.. Allhamdulillah… Allah telah mengingati kita ketika kita ditimpa dugaan.. jadi setiap apa yang berlaku diharapkan dapat menangani dengan mudah dan tidak mengeluh..    ’nasihat dan peringati pada diri sendiri..’
…….seringkali gagal mengawal emosi kemarahan......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

saya sgt menghargai komen anda :)