Selasa, 23 Ogos 2011

aku menyebut namaMu





Assalamualaikum w.b.t

semalam aku terdengar lagu yang dinyanyikan seperti lirik dibawah ni. aku cuba hayati setiap perkataanya. Dan aku dapati lirik di bawah ini sangat bermakna dan maksud tersiratnya sgt mendalam sebenarnya. Sememangnya kalau kita lihat video lirik ini dia hanya menyanyikan kepada kekasihnya , tapi cuba kita lihat dari segi positif lirik ini , ada kalimah Allah yang boleh kita selitkan di setiap bersesuaian dengan perkataanya. 

ini antaranya :

Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namaMu(ya Allah)

Tiada batasan waktu
Tiada tempat Mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir..

Bila ku sedari diri disayangi (ya Allah)
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namaMu (ya Allah), 
terasa diriku kembali dipandu

Engkau(ya Allah)yang pertama, tiada akhirnya
aku dalam kegelapan Engkaulah(ya Allah) cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang Mu(ya Allah)
Ku berserah diri..


lagu- ukays, bila diri disayangi

**Kesimpulannya.. dengan cara apa pun kita boleh mengingatiNya disetiap masa.... ;)

Damai jasad ada pada sedikitnya makan..
Damai hati ada pada sedikitnya keinginan..
Damainya lisan ada pada sedikitnya bicara.. 


Sekian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

saya sgt menghargai komen anda :)