Khamis, 2 Jun 2011

nilainya seorang sahabat





Kawan..
bila rasa ingin menangis 
hubungilah aku 
aku takkan suruh kau berhenti menangis 
tapi...aku akan kata
"aku akan hiburkan hati kau yang sedih itu" 


Kawan..
jika terasa nak larikan diri
jauh dari masalah yg menyelubungi 
maklumkan aku 
aku takkan halang kau 
tapi... aku akan kata
"berlarilah bersama aku 
untuk kau lupakan sementara masalah " 
dan lepas itu aku juga akan kata
"Kau tak boleh selamanya lari dari masalah, hadapi ia adalah yang terbaik"


Kawan..
jika kau kecewa keluargamu tak bahagia 
beritahulah aku 
aku takkan minta kau benci pada keluargamu
tapi… aku akan kata
"Kajilah punca kekecewaanmu, dan yang paling penting
terimalah segala ketentuan Allah..." 


Kawan ..
jika kau kecewa
dengan hubungan kawan kau tu satu hari nanti 
ceritalah pada aku 
aku takkan memburukkan dia
tapi aku akan kata
"cubalah letakkan diri kau ke dalam dirinya,
dan kau akan mengerti..." 


Tetapi kawan ..
jika suatu hari aku berdiam diri 
aku tak balas sms kau 
aku tak angkat panggilan dari kau 
hubungilah aku segera (atau trus je dtg rumah aku) 
sebab waktu itu aku 
ermmm... 
aku sangat perlukan kau (dan aku malu untuk mengakuinya) 
atau mungkin...
aku telah kekal bersemadi 
diruang nan dalam dan sepi.






sahabatku maksud disini adalah mendalam bagiku, dan juga bagimu,


"Persahabatan itu adalah nilai hati bukan untuk dipendam, tapi untuk ditunjukkan. Ditunjukkan dengan kaedah terbaik, dan dilandaskan tulus ikhlas kerana Allah SWT".
tunjukanlah keikhlasan hati dan kasih sayang kepada sahabat kita."





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

saya sgt menghargai komen anda :)